Filmový tip na marec

3/12/2013 07:00:00 PM

(zdroj)
Dnešný filmový tip bude venovaný jednému z menej známych filmov môjho najobľúbenejšieho režiséra. Ide o mysteriózny thriller MEMENTO z dielne Christophera Nolana (iné filmy: Inception, trilógia Temný Rytier či Dokonalý trik). Je to síce trochu staršia záležitosť (2000), ale určite stojí za to. 

Oficiálny text:
Začne to fotografií a vzkazem na ní: "Zab ho!" A od té chvíle se odvíjí tajemný a drsný příběh Leonarda. Jeho žena byla napadena, zavražděna a on si skoro nic nepamatuje. Jeho krátkodobá paměť je pryč. Leonard se ale musí pomstít. Okamžitě jde po vrahovi. Aby nějak kompenzoval výpadky paměti, všechno si fotí, cvaká spouští na svém Polaroidu jako blázen a podstatná fakta si nechává tetovat na tělo. Story je vyprávěna zvláštním způsobem. Každá důležitá filmová scéna končí tam, kde předchozí začala, a tak musíme být pozorní, abychom ten zvláštní propletenec dějů a potkávajících se postav dobře vnímali. K hlavnímu hrdinovi se přidávají další - ukecaný Teddy a barmanka Natalie. Všichni jsou s vraždou nějak propojeni. Ale pořád se nám do mysli vnucuje klíčová otázka: Je skutečně vrahem John G, jehož jméno má Leonard vytetováno na prsou? (http://www.csfd.cz/film/6995-memento/). 

Veľmi ma bavia filmy, v ktorých sa narába s časom. Či už ide o kombináciu prítomnosti, budúcnosti a minulosti, alebo o úplné prevrátenú chronológiu. Memento je asi najlepšie z tejto kategórie, čo som kedy videla (odporúčam pozrieť dvakrát, ja som musela), v kombinácií s poruchou pamäti hlavného hrdinu je to ešte zaujímavejšie. A okrem toho, Guy Pearce tam vyzerá celkom dobre (aj keď viac sa mi páči s tmavými vlasmi). 

Čo vy a Memento? Videli ste? A čo vravíte na Nolanove filmy?

Owl Heaven na Facebooku 

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Ja Nolanove filmy moc nemusim, videla som len Inception ale bohuzial sa obavam ze ani to som nepochopila :(
    Inak pozyvam ta na TOP giveaway o Macadamia hair vyrobky, tu:
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/03/top-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inception bol skvelý film, a tiež si myslím, že som ho úplne nepochopila. Bola by som však nerada, keby Ťa jeden film odradil od ostatných, ktoré sú úplne skvelé :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017