6.27.2013

Ako sa (ne)obliecť na promócie

Ako mnoho iných absolventov vysokej školy aj mňa čakajú onedlho promócie. Pôvodne som neplánovala na blog pridávať takýto článok, ale keďže som včera videla niečo neuveriteľné - neónové oranžové s obrovským výstrihom a dĺžkou tesne pod zadok, musela som. Takže dnes o tom, čo áno a čo nie na promócie. Priznám sa, sama som tým nebola istá, takže kamarát google pomohol. Našla som pomerne mnoho odkazov, väčšinou na online lifestylové magazíny. Opierala som sa najmä o tento článok, na ktorom spolupracoval L. Špaček, známy odborník na etiketu. 

Aj keď sú krásne, na promócie radšej nie (zdroj)
Pri vyberaní outriftu na promócie si musíme uvedomiť, že ide o dennú spoločenskú udalosť, ktorá sa odohráva na pôde univerzity, takže by sme sa mali držať skôr konzervatívneho štýlu. V prvom rade, je potrebné brať ohľad na Váš typ postavy. Kým "modelka" si môže dovoliť akýkoľvek strih, pre plnoštíhle sú vhodné najmä A-strihy, ktorými nič nepokazí a zároveň sa v nich bude cítiť príjemne a pohodlne. Pri strihoch ešte chvíľu aj ostaneme. Mali by sme sa vyhýbať aj odhaleniu našich "predností". Šaty by mali byť konzervatívne, čo znamená decentný výstrih vpredu aj vzadu a minimálne odhalenie ramien. Teda, určite nie šaty bez ramienok alebo na špagetových ramienkach, z ktorých pri malom pohybe vypadávajú prsia (podprsenka musí byť). Vhodnejšou voľbou určite budú šaty s krátkym rukávom, alebo aspoň jeho náznakom. V prípade, že chcete šaty s odhalenými ramenami, je vhodné na oficiálnu časť pridať sako, bolero alebo štólu. Ďalším faktorom je dĺžka šiat. Vhodné sú ako dlhé, tak aj krátke šaty. Najviac však 10 cm nad kolená (zhruba na šírku dlane), inak by sme mohli pôsobiť lacne a vulgárne. Pri farbe šiat by sme tiež mali staviť skôr na klasiku. Vhodné sú skôr tmavé odtiene (čierna, bordová, tmavomodrá), ale napríklad smaragdovou zelenou tiež nič nepokazíte. Vyblázniť sa môžeme na materiáli - lesklé látky, satén, čipka - to všetko je dovolené. Pri vzoroch na šatách by sme tiež mali byť opatrné a radšej sa im vyhnúť. 
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
(zdroj)
Čo sa týka doplnkov, tiež by sme sa mali držať skôr pri zemi. Topánky by mali byť na podpätku, ideálne s uzavretou špičkou. Nevyhnutnosťou sú pančuchy, keďže odhalené nohy sú neprípustné (dúfajme, že sa vyhneme horúčavám). Kabelka by mala byť konzervatívna, kokteilová, počas oficiálnej časti odložená v šatni. Je vhodné staviť na decentné šperky, nie veľmi výrazné. Je potrebné mať na pamäti. že v tomto prípade "menej znamená viac". 

Čo Vy a promócie? Sú u Vás aktuálne tento rok, čakajú Vás alebo už ich máte za sebou?

Odkazy na články, z ktorých som čerpala info:

6 komentárov:

  1. a ľudia sa aj tak nepoučia a nepoučia. ja proste nechápem, ako sa na formálnu udalosť môže niekto obliecť a) ako na ples b) ako na diskotéku c) ako do kostola
    :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Někteří to na promocích fakt přehání. Před týdnem jsem byla na sestřenčině promoci a někteří vypadali fakt zvláštně O_o :))
    http://www.head-up-baby.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som veľmi zvedavá, ako to bude vyzerať na tých našich :) včera som bola na priateľových a tiež to nebola žiadna sláva...

      Odstrániť
  3. Nojo , je to fakt. Sice některé z vybraných šatů se mi líbí , ale je fakt že na promoci asi ne ... ;)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aspoň, že je pár tých "osvietených", ktorí sa predtým pozrú ako by to asi malo byť :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017