6.14.2013

Filmový tip na jún

Tento mesiac bolo veľmi ťažké vybrať a odporučiť nejaký filmík, keďže som ich počas učenia na štátnice veľa nevidela. A tie, ktoré som videla neboli až natoľko dobré, aby sa dostali sem. A potom som si spomenula na Prekliaty ostrov, ktorý som v telke zaregistrovala deň pred štátnicami, takže som si ho nemohla poriadne vychutnať. Ide síce o starší film, ale aj tak stojí za to. 

(zdroj)

Oficiálny text:
  • Detektiva Teddyho Danielse (Di Caprio) a jeho kolegu Chucka Auleho (Mark Ruffalo) přivedlo na prokletý ostrov Shutter pátrání po šílené vražedkyni jménem Rachel Solando (Emily Mortimer), která zmizela ze své cely ve vězeňské psychiatrické léčebně Ashecliffe a kdesi se úspěšně skrývá. Píše se rok 1954 a Amerika se dosud nevzpamatovala z následků Druhé světové války a navíc přežívá v permanentní paranoii domnělého i skutečného komunistického ohrožení. Daniels je učebnicovou obětí téhle doby. Válečný veterán stále vzpomíná na prožité hrůzy a navíc se musí vyrovnat se smrtí manželky. Až by se dalo sarkasticky říct, že v rámci vyšetřování dorazil na správné místo. Jenže na tomhle ostrově něco smrdí a zkušený detektiv to instinktivně vycítí. Například je přesvědčený o tom, že léčebné metody, které zdejší lékaři vedení doktorem Johnem Cawleym (Ben Kingsley) aplikují na pacienty, nejsou zcela v souladu s Hippokratovou přísahou. Druhou stranou mince je ale otázka detektivovy příčetnosti, jež je vlivem traumatických prožitků z minulosti a poměrně děsivé a skličující přítomnosti vystavována čím dál větším otřesům.(http://onestepclosertomylife.blogspot.sk/2013/05/filmovy-tip-na-maj.html#more)

V prvom rade odporúčam prečítať knižnú predlohu (Dennis Lehane), ktorú som ja zhltla za 2 dni. Škoda, že som film videla ešte predtým. Prekliaty ostrov režíroval určite dobre známy Martin Scorsese a hlavnú rolu si zahral Leonardo DiCaprio, ktorý sa v poslednom čase púšťa do samých dobrých projektov. (Ne)odporúčam pozerať večer, ideálne počas búrky a osamote. A hlavne si vypeckujte zvuk, aby Vám neušla tá geniálna hudba.

Videli ste už Prekliaty ostrov?

8 komentárov:

  1. videla. aj so sestrou. same doma... koniec sveta :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hraje tam Di Caprio? tak na to se musím podívat.:)

    http://alice-little.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. och ani som nevedela že taký film je určite si ho pozriem!! :) inak máš pekný blog pridávam sa k sledovaniu ;) pokiaľ chceš pozri sa aj ty ku mne ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa ti bude páčiť :!
      Ďakujem, určite sa popozerám :)

      Odstrániť
  4. videla, radí sa medzi moje najlepšie filmy :)
    a nechápem, že Leo ešte stále nemá Oscara :/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017