Gurmánsky tag

11/10/2013 02:02:00 PM

Ako som si pozerala štatistiky blogu, všimla som si, že tagy patria medzi články s najväčšou návštevnosťou. Ja ich mám navyše rada a momentálne nie som veľmi v rozpoložení vymýšľať iné články, pretože mi je stále ťažko. Snáď sa to čoskoro už zlomí... Zatiaľ Vám teda prinášam tento tag. 

Dnešný obed - pstruh a opekané rozmarínové zemiaky.

1. Najobľúbenejšia polievka
Ja som všeobecne polievkový nadšenec už od mala, keďže moja mamča je na polievky fakt macher. Keď som bola dieťa, tak sa ma vždy opýtala, akú polievku chcem a ja som odpovedala napr. "žltú s červenými kockami" a takú som aj dostala. Počas výšky som polievky tak často nejedla, ale od kedy pracujem a chodím pravidelne na obedy som znovu objavila ich čaro. Medzi moje obľúbené patria mrkvová s knedličkami, špenátová a kyslá šampiónová. 

2. Najobľúbenejší hlavný chod
Tu som musela dosť dlho váhať. Ale najradšej mám asi lososa (pstruha) na masle s citrónom a rozmarínovými opekanými zemiakmi, sviečkovú a v reštike nikdy neodolám pravému rissotu - najradšej mám čierne s tigrími krevetami a dubákové.

3. Najobľúbenejší nealko nápoj
Voda, zelený čaj s rôznymi príchuťami a samozrejme káva. Niekedy aj ochutené minerálky, hlavne citrónová Mattoni a púpavový Rajec. 

Romantické capuccino od kamošky v kaviarni

4. Najobľúbenejší alko nápoj
Dlhú dobu to bolo pivo, v poslednom čase už veľmi nie, radšej Radler (hoci medovému Kozlovi by som mala problém odolať). Inak mám rada biele a ružové víno a od kedy mám lekársky "doporučené" červené, tak aj to (poznáte Fragolino?). Tvrdý alkohol už veľmi nepijem, ale mám rada vodku a borovičku (alebo gin).

5. Najobľúbenejší dezert
Zo sladkého skoro všetko. Tu sa veľmi rada aj realizujem, pečenie ma veľmi baví. Najradšej mám tiramisu, špaldové muffiny a domácu jablkovú štrúdľu. Počas návštevy v BA ma úplne dostal mrkvový bezlepkový koláčik u Shtoora. A milujem aj punčový rez. 

6. Najobľúbenejší predkrm
Tie veľmi nejem, ale najlepší ktorý som doteraz jedla bolo asi Caprse a ani šunkové závitky plnené chrenovou šľahačkou neboli na zahodenie. 

Typické raňajky na dovolenke - syr, veľa zeleniny a vajíčko na tvrdo.
7. Najobľúbenejšie raňajky
Ovsená alebo špaldová kaša s banánom. Samozrejme, na to vždy ráno nie je čas, takže aj rôzne cereálie s mliekom/jogurtom alebo domáce muffiny (ak pečiem deň predtým). Niekedy aj ovocný šalát. 

8. Najobľúbenejšia zmrzlina
Kombo čokoládovej a citrónovej. Tu som strašná konzerva a málokedy si dám nejakú inú. 

9. Najobľúbenejšia slanosť (slaná pochutina)
Dru tyčinky, arašidové chrumky a slané oriešky. Najradšej mám kešu. Chipsy ma nejak neberú a v poslednom čase už ani popcorn.

Baclava (Istrocon 2011)

10. Najobľúbenejšia sladkosť
Čokoláda. Najlepšie mliečna ale sem tam si dám aj horkú. Naposledy ma zaujala horká Lindt s morskou soľou. 

11. Najobľúbenejší obchod na potraviny
Záleži od toho čo nakupujem. Ale povedala by som, že vyhrávajú Lidl, Billa a potom miestna sieť potravín. Naopak, nemám rada Kaufland. 

12. Najčastejšie jedlo
V poslednom čase jogurty a mandarínky. 

Dovolenkové zmes malín a černíc
13. Najkalorickejšie jedlo, ktorému neodolám
Koláče. Najlepšie s tvarohovým krémom alebo s ovocím. Nie tie s ťažkými maslovými krémami. 

14. Najobľúbenejší syr
Syry milujem a dávam im prednosť pred akýmikoľvek mäsovými výrobkami. Preferujem skôr tvrdé syry, hlavne Leerdamer a parmezán. Chutia mi aj akékoľvek plesňové syry, či už niva, hermelín alebo encián. A samozrejme mozzarella. Nátierkové a tavené syry nemusím. 

15. Najobľúbenejšie ovocie
Broskyne, maliny, černice, melón gália a hurmikaki. 

Mrkvový šalát 
16. Najobľúbenejšia zelenina
Žltá paprika, cherry paradajky, baby špenát, rucola a uhorky. A postrúhaná mrkva. 

17. Najobľúbenejší šalát
Baby špenát, paradajky, žltá paprika, sušené paradajky, hruška a posypať parmezánom. Alebo mozzarella, rucola, sušené paradajky a balzamiko (kto bol niekedy v Piáne v Ke, určite vie). 

18. Čo si najčastejšie dávam na pečivo
Obyčajné maslo, plátkový syr a nejakú zeleninku. 

Mäso na prírodno, domáce cherry paradajky a bazalka

19. Čo mi nikdy nesmie chýbať
Aspoň 2 rôzne druhy čaju a paradajky. 

20. Čo ochutnávam ráno ako prvé
Vodu alebo čaj a nasledujú raňajky. 

21. Čo ochutnávam večer ako posledné
Zubnú pastu :) 

Sushi balíček

22. Na čo mám alergiu
Alergiu v pravom zmysle slova nemám. Trpím ale intoleranciou pšenice, čo ma dosť obmedzuje. Našťastie tých alternatív je dosť, najviac som si obľúbila špaldu a ovos. 

23. Čo nebudem nikdy jesť
Držkovú polievku a všeobecne vnútornosti. Potom určite červy, hmyz, žaby a slimáky. 

24. Najrýchlejšie teplé jedlo a záchrana v núdzi
Akákoľvek zeleninová polievka alebo zapečené chlebíky s mozzarellou a pestom. 

25. Čo z jedla neznášam
Granadír (trauma zo školskej jedálne), mastné mäso, zelené fazuľkové struky, pľúca na smotane (už len tá predstava) a rôzne zabíjačkové špeciality (jaternice, hurky...)

Ako je Vaše obľúbené jedlo, dezert...? Robili ste tento tag? Rada si prečítam aj Vaše odpovede. 

You Might Also Like

16 komentářů

  1. ja idem napísať :D skvelý tag a zaujímavé odpovede :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, teším sa naň v Tvojom podaní :)

      Odstrániť
  2. Nerobila som ho, ale určite urobím, keďže v škole som na podobnom zameraní :)
    Pozývam ťa na svoj blog COLORFUL THOUGHTS :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oooo, jedlo, o tom by som ja čítala a rozprávala sa a básnila stále :D možno sa aj na tento tag odhodlám a odhalím svetu čo to z môjho ehm "žrútstva" :D :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite! Tvoje články o jedle a recepty milujem!

      Odstrániť
  4. Skvelý tag :) Akurát, že začínam byť hladná. Takto večer by som to nemala čítať :D
    www.karinvirag.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, články o jedle sú veľmi zradné :)

      Odstrániť
  5. mňam.. skvělý tag! :)) já zrovna umírám hlady, protože jsem na VŠ a zásoby jídla nějak rychle mizí :D

    budu ráda, když se zúčastníš mé
    Giveaway o šperk Swarovski

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och, tak to si pamätám zo školy ešte :D už v stredu ráno som nemala čo jesť :D

      Odstrániť
  6. Hmmmm... to vypadá lákavě ! A to moc nemusím ryby :)


    http://nicolexs.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak potom by si asi mala skúsiť pstruha a možno zmeníš názor :)

      Odstrániť
  7. Dostala jsem chuť na rybu, asi vytáhnu toho pstruha co mám doma.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017