2.09.2015

Knižné tipy

Malý pohľad na časť našej knižnice s chlpatou dekoráciou

Dnes trochu odbočím od bežných tém na blogu a predstavím Vám knihy a ich autorov, ktorých rada čítam. V poslednom čase sa snažím tráviť menej času pri počítači a viac čítať knihy. Je to z jednej strany pre to, že v práci trávim veľa času pred monitorom, ktorý už má svoje roky a nechcem si veľmi namáhať oči aj doma. Ale najmä, knihy sú pre mňa obrovský relax. 




Jedným z mojim milovaných žánrov sú detektívky. Najmä tie severské. Úplnou klasikou, ktorá spustila moju mániu po severských detektívkach bola trilógia Milénium od Stiega Larssona. Ide fakt o majstrovské dielo, od ktorého som mala problém sa odtrhnúť. Veľká škoda, že Milénium je prvým a posledným počinom tohto skvelého autora. Mánia pokračovala objavením manželskej dvojice spisovateľov, ktorí si hovoria Lars Kepler a ich skvelými 4 knihami, ktoré na seba voľne nadväzujú. Aktuálne vyšla 5 kniha s názvom Stalker, zatiaľ ešte nebola preložená. Trojku skvelých severských spisovateľov uzatvára Jo Nesbo. Priznám sa, jeho knihy čítam dosť chaoticky, netuším aké je ich správne poradie. Tým, že majú rovnakú hlavnú postavu na seba čiastočne nadväzujú, ale nie natoľko, aby bolo potrebné ich čítať v presne určenom poradí. 


Veľkým obľúbencom zo svetovej beletrie je kráľ žánru horor - Stephen King. Ja horory vo forme filmov veľmi rada nemám, hlavne tie duchárske ma zvyknú vždy strašne vyľakať. No v knižnej podobe s nimi nemám problém. Doma máme dohromady asi 20 rôznych titulov od Mr. Kinga, na fotku som pre Vás vybrala 3 moje najobľúbenejšie, ktoré by ste si nemali nechať ujsť. 



Ak mám povedať pravdu, v slovenskej literatúre sa až tak veľmi neorientujem. Prečítala som niekoľko Evitoviek, ale nie sú to knihy, ktoré by som vyhľadávala. Až tak veľmi ma nebavili. Mám rada knihy od Michala Hvoreckého, ktoré sú také "iné". Michal rád pozerá do budúcnosti, miestami trochu zveličuje a predstavuje si, ako by to mohlo vyzerať, ako bude možno spoločnosť fungovať o niekoľko rokov. Jeho knihy sa veľmi ťažko opisujú, treba prečítať. A druhým mojím veľkým obľúbencom je Maxim E. Matkin, ktorého predpokladám väčšina pozná. Na fotke je síce len jedna jeho (jej) kniha, keďže som ich všetky mala požičané z knižnice a kúpenú mám asi len túto. Píše najmä o vzťahoch zaujímavým a veľmi pútavým spôsobom. Napríklad Žiadne prudké pohyby som zhltla za 2 dni.



Samozrejme, z kníh by sme mali nabrať aj určité poznatky, takže sa nevyhnem ani viac či menej odbornej literatúre. Aktuálne som sa rozhodla začať viac čítať základných autorov v oblasti psychológie a pustila som sa rovno do Sigmunda Freuda, ktorý je tým základom. Na odľahčenie výborná kniha o láske, o tom ako milovať od Ericha Fromma. Ak chcem ostať v oblasti psychológie, ale mám chuť na menej náročnú literatúru siaham po Irvinovi Yalomovi. Ide o autora, ktorý má svoju súkromná psychoterapeutickú prax a píše teda najmä knihy z oblasti psychoterapie. V jeho tvorbe nájdete ako romány, poviedkové knihy aj knihy viac odbornejšie. Ak Vás zaujíma psychológia, jeho knihy by sa Vám mohli páčiť (odporúčam začať s Lži na pohovce).


No a v prípade, že chcem už úplne vypnúť a zároveň trochu precvičiť svoju angličtinu siahnem po časopise. Americký Vogue mi objednávajú v jednom miestnom novinovom stánku. Cena je síce dosť nadsadená, ale predstavte si tú radosť, keď mi raz do mesiaca príde smska "prišiel Vogue". 

Ako ste na tom Vy s čítaním? Čo čítate najradšej? Uvítam nejaké tipy :-)

2 komentáre:

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017