Český víkend

8/05/2015 09:59:00 PM

Zámok Valeč - v jeho areáli sme boli ubytovaní 

Keďže nejaká dlhšia súvislejšia dovolenka je ešte v nedohľadne a plánujem ju najskôr na polovicu septembra, využívame teraz s drahým možnosť urobiť si predĺžený víkend. Väčšinou stačí priložiť k víkendu 1 deň dovolenky a perfektný oddych je na svete. Tento víkend sme vyrazili s kolegami z drahého práce preskúmať južné Čechy. Vybrali sme si mestá, ktoré sme mali relatívne blízko a patria medzi pamiatky UNESCO. Nečakala som žiadnu slávu, ale ostala som očarená.

1. Český Krumlov - navštívili sme ho ako prvý a naozaj ma očaril. Nádherné historické mestečko, mnoho krásnych budov a uličiek. Určite treba navštíviť zámok a jeho záhrady, prejsť sa popri Vltave. Fotiek mám však minimum, nakoľko sa mi tesne po príchode do Krumlova vybila baterka (cesta nám kvôli cestným výlukám trvala dlhšie a môj mobil nezvládol to teplo v aute). Prekvapilo ma, že napriek tomu, že ide o navštevované mesto, neboli ceny parkovania ani jedla nejaké extra vysoké. Jednoznačne odporúčam vidieť (a treba si dať určite palacinku v MLS Creperie a levanduľovú kávu v café Provance).

Dom so zgrafitovou fasádkou

Lekáreň? Nie nie, bar!

V Krumlove je kopa takýchto čarovných uličiek 

2. Třebíč - toto mestečko ma trochu sklamalo. Plánovala som navštíviť chrám sv. Víta a synagógu, no ani do jedného sa nedostanete bez sprievodcu. Zachránila to ale veľmi pekne zachovalá židovská štvrť. Na mestečku mi bola sympatická aj jeho terénna nevyrovnanosť. Veľa kopcov (ako v San Franciscu). Odporúčam zájsť do kaviarne Za Pecí na výbornú kávu a geniálnu domácu zmrzlinu.

Maľovaný dom na námestí v Třebíči

Pohľad na zámok a židovskú štvrť
Zámok
Čarovné miesto, najmä ten balkónik :) 

3. Telč - maličké historické mestečko, kde práve počas našej návštevy prebiehali trhy. Určite zaujme nádhernými domčekmi na námestí, a za návštevu určite stojí aj zámok. Neďaleko od centra nájdete rybník, na ktorom sa môžete člnkovať za skvelú cenu. Na kávu a výborný koláč treba zájsť do kaviarne U nás doma. Na obed pokojne k Švejkovi (kuracie s grilovanou zeleninou je peckové).
Námestie v Telči

Tento typ maľovaných fasád je asi všade :) 

Zábavná a trochu nepochopiteľná tabuľa pred čajovňou

4. Mikulov - po ceste domov sme sa zastavili ešte vo vinárskej oblasti - v Mikulove. Opäť ide o menšie mestečko a väčšinu pamiatok nájdete blízko seba. Od nedávno postavenej Galérie Závodský sa uličkou dostanete k židovskej synagóge od ktorej vystúpete po schodoch k zámku s nádhernými záhradami. Tam sa síce aktuálne robia nejaké úpravy, ale aj to čo je vidno je skvelé. Samozrejme, v Mikulove si treba zadovážiť víno a najesť sa jednoznačne treba u Sojka a spol.

Galerie Závodský

Zámok

Schody vedúce k zámku od synagógy

Časť zámockej záhrady

Z celého výletu som veľmi prekvapená a do týchto miest sa určite rada ešte niekedy vrátim :)

Kde ste boli naposledy na výlete Vy? Máte radi "mestskú turistiku", alebo preferujte prírodu?

You Might Also Like

4 komentářů

  1. aj mestská turistika je fajn.ja som tiež jedno obdobie takto chodievala,užila som si to viac ako ležanie pri mori.naposledy sme boli na Strečne,chystáme sa na Oravský zámok.uvidíme aké bude počasie..
    krásne fotky..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      mne v poslednom čase mestská turistika vyhovuje nejak viac ako v minulosti :)

      Odstrániť
  2. super post! takéto výletné mám rada a tu to vyzerá naozaj super :)
    pozývam na giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite odporúčam navštíviť aspoň Český Krumlov :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017