Filmové tipy na chladné počasie

11/14/2015 12:30:00 AM

Dni sa skracujú, vonku je skoro tma a veľmi chladno. Nuž, komu by sa chcelo v takomto počasí behať po vonku? Mne teda nie :) ja v takomto počasí radšej zaleziem pekne pod deku, s fajným čajom alebo kávou a pustím si filmík. Za posledných pár týždňov som tých filmov veľmi veľa síce nevidela, ale zopár tipov mám.  

(zdroj)

Začnem netradične slovenským titulom. Nejedná sa o celovečerný film, pretože má len 50 minút a možno ste ho stihli aj nedávno zaregistrovať. True Štúr ako názov napovedá je filmom - dokumentom o smrti Ľudovíta Štúra. Je natočený zaujímavo, kombinuje v sebe hraný a animovaný film. Vizuálne je celý čierny a naozaj zaujímavo natočený. Je prehľadom aj historických udalostí, takže sa aj niečo dozviete (a hrá tam Robo Roth).

(zdroj)

Nemám rada filmy o postapo spoločnosti, kde sú "bežní ľudia" utláčaní, musia žiť v podzemí a bojovať o holý život. Preto som napr. nevidela ani jeden film zo série Hier o život a pod. Labyrint: Útek bol teda film, ktorý som nešla pozerať s nadšením, ale preto, že ho chcel vidieť drahý. Na koniec bol tento film zaujímavý práve vďaka tomu labyrintu. Možno dám šancu aj ďalším dielom. 

(zdroj)

Film, na ktorý som sa naopak veľmi tešila je Purpurový vrch. Za majstrovské dielo od režiséra Gillerma del Tora považujem Faunov labyrint. Preto som sa potešila, keď sa opäť rozhodol natočiť nejaký horor (naposledy točil Hobbita). Hlavná hrdinka tohto filmu mi príde pomerne dosť otravná, ale našťastie atmosféra a vizuálne spracovanie to značne vyvažuje. Je to síce ducharina, ale odporúčam aj tým, ktorí duchov veľmi "nemusia".

(zdroj)

Jedným z aktuálnych kino - ťahákov je aj film Marťan, v hlavej úlohe s Mattom Damonom. Scifi opäť nie je mnou vyhľadávaný žáner, ale na tento film som bola zvedavá. Myslím, že má skvelú myšlienku a to, že keď človek naozaj chce prežiť, dokáže vymyslieť čokoľvek. Film navyše nie je len vážny ale je aj humorný a v kine som sa naozaj dobre pobavila. V tomto prípade by som si rada prečítala aj knihu.

(zdroj)

Posledným filmom je film starší ako ja, ale patrí medzi klasiku. Seriálového Poirota mám veľmi rada, takže som bola zvedavá na toho filmového. Pôvodná adaptácia Vraždy v Orient Expresse s napr. Seanom Connerym Vám priblíži jedno z vrcholných diel Agathy Christie. V tomto prípade však odporúčam prečítať aj knihu, najmä ak Vás bavia súčasné detektívky (Nesbo, a pod.). Je to niečo úplné iné, ale zároveň geniálne.

Aké filmy zaujali v poslednom čase Vás?

You Might Also Like

16 komentářů

  1. Všichni okolo si Marťana teď hrozně chválí, jen já ho ještě neviděla a asi jsem očividně o dost přišla a budu to muset brzy napravit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa veľmi páčil, takže určite odporúčam :)

      Odstrániť
  2. Nevidela som ešte ani jeden, ale vyzerajú fakt super a na také zlé jesenné počasie sú ako stvorené ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tiež ako Dominika som nevidela Marťana, takže toho si isto iste pozriem a už vôbec som netušila, že existuje aj kniha :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A vraj je ešte o 100% lepšia, takže ja už plánujem nákup. Som zvedavá na tvoj názor potom :)

      Odstrániť
  4. Neviděla jsem ani jeden film (ne, že by mě to překvapovalo :D), zkusím se podívat na trailery k filmům, jelikož si nejsem jistá,jestli to jsou zrovna žánry, které mám ráda ;)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno aspoň čosi zaujme :) čo rada pozeráš ty?

      Odstrániť
  5. Marťan byl super a Crimson Peak taky :) Skvělý výběr :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Je někde ke shlédnutí ten slovenský film o smrti?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Priamo tu: http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/9578/78439

      Odstrániť
  7. V poslednej dobe často hľadám inšpiráciu na film, tak ďakujem za tie tvoje :-)
    keelifestyle.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa ti budú páčiť :)
      Ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
  8. Horor keby mám pozerať tak asi by nemal obsahovať nejaké nadprirodzené bytosti lebo to sa potom bojím ešte týždeň :-D ale radšej sa im vyhýbam. :-) Videla som nezvratný osud iba

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa tiež dosť bojím duchov, ale v súvislosti s týmto filmom... duchovia sú vždy na konci zoznamu bytostí, ktorých by sme sa mali báť :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017