Čokoládová bomba - Brownie

2/04/2016 12:30:00 AM


Keďže som veľký fanúšik pečenia a koláčov, je divné, že som zatiaľ na blog nedávala žiadne recepty. To ale teraz napravím a sem tam Vám sem prihodím aj ďalší recept na nejakú dobrotu, aby ste si mohli pomaškrtiť so mnou. Dnes to bude klasika, ktorú som nedávno vyskúšala však prvýkrát piecť sama - brownie. Originálny recept pochádza z knihy Dobrý Rok od Pavla Liptáka, ktorý som si mierne upravila (mnou použité suroviny sú uvedené v zátvorke). Koláčik chutil, dokonca vraj patrí do top mnou pečených :)

Potrebujeme: 
1/2 šálky rastlinného oleja (použila som kokosový)
1 šálku hnedého cukru (použila som opäť kokosový)
2 vajíčka
1 lyžička vanilkového cukru (ja som použila lyžičku vanilkovej pasty)
1/3 šálky kakaa
1/2 šálky celozrnnej múky (dala som špaldovú celozrnnú) 
1 prášok do pečiva (preferujem ten s vínnym kameňom)
1/2 kávovej lyžičky soli
1 šálka posekaných orechov (fajn je pomiešať vlašské s mandľami)
čokoláda podľa chuti (ideálna je podľa mňa na varenie z Lidlu) 

Postup:
Predhrejeme si rúru na 190°C. Formu môžete vymastiť olejom a vysypať múkou, ja väčšinou používam papier na pečenie. V miske si zmiešame vajíčka s cukrom do peny. V druhej miske si zmiešame sypké suroviny - vanilkový cukor, kakao, múku, prášok do pečiva, soľ, orechy a nasekanú čokoládu. Do zmesi vajec a cukru prilejeme olej a poriadne premiešame. Následne postupne vmiešame sypkú zmes. Vylejeme na plech, rozotrieme a vložíme do rúry. Teplotu na pečenie znížime na 175°C. Pečieme cca 25 minút. Po upečení môže byť koláč v strede tekutý, ale je to v poriadku. Necháme poriadne vychladnúť a krájame. 

Pečiete? Aký je Váš obľúbený dezert? Máte radi brownies?

You Might Also Like

4 komentářů

  1. brownies som ešte ani nejedla ale je čas to napraviť vyzera to užasne, a som rada že budu aj nejake tie recepty bývať:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tieto sú fakt úplne easy a chutia neskutočne! Odporúčam piecť :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017