3.13.2016

Moje prvé hennovanie


Nezabudnite na giveaway, v pondelok losujeme!

Tie z Vás, ktoré sledujú blog už dlhšie si iste pamätajú, že si už nejaký čas nefarbím (resp. nefarbila som si) vlasy. Moja prirodzená farba vlasov je taká tá obyčajná nudná hnedá. V minulosti som s ňou experimentovala ako sa dalo. Mala som napr. melír vo farbe banánu, ktorý zachraňovalo červené tužidlo, neskôr som presedlala na čiernu farbu, ktorej som sa držala asi 8 rokov (počas celej strednej a skoro celej vysokej školy). Po istých problémoch s nadmerným vypadávaním vlasov som farbiť prestala a snažila som sa tešiť z mojej prirodzenej farby. Dlho mi to ale nevydržalo a opäť som sa rozhodla pre zmenu farby. Tentokrát som však siahla po henne. 


Henna je jemne namletá rastlinka Lawsonia inermis, ktorá sa už stáročia používa napríklad na farbenie tela v Ázií. Zakúpiť ju môžete v obchodoch s prírodnou kozmetikou. V ponuke sú aj hotové henna farbiace zmesi, či už krémové alebo práškové. Tie však obsahujú aj chemické látky a preto som radšej teda siahla po čistej henne a farbiacu zmes som si sama namiešala. Osobne som si dlho myslela, že henna sa nesmie používať na chemicky farbené vlasy, ale je to mýtus. Môže sa použiť bez obáv, akurát je potrebné medzi farbeniami zachovať odstup aspoň 4 týždne. Henna je vhodná aj na šedivé vlasy. 



Miešanie farbiacej zmesi s hennou je tak trochu alchýmia, pretože želaný odtieň sa nedá namiešať úplne na 100% a výsledok je teda vždy trochu prekvapením. Napr. ak chcete vlasy stmaviť, do zmesi sa odporúčať pridať silnú kávu, kakao či indigový prášok. Na dosiahnutie rôznych odtieňov červenej a ryšavej sa do henny pridáva napr. ibištek, červená paprika či škorica. Keďže hennu môžete okrem farbenia využiť aj na vyživenie vlasov, je možné zmes obohatiť o rôzne oleje, napr. kokosový či olivový.


Mojou predstavou boli jemne ryšavé, červené odlesky. Nechcela som však nič veľmi kričiace a oranžové. Svoju zmes som teda miešala takto: použila som 100g základného henna prášku BAQ do ktorého som postupne primiešala 2 čajové lyžičky prášku z ibišteka (na dosiahnutie červenej farby), 1 čajovú lyžičku škorice (najmä kvôli vôni, henna totiž smrdí ako seno) a 2 polievkové lyžice citrónovej šťavy (kyslé sa používa pre uvoľnenie farby). Všetko som zaliala jedným silným espressom a trochu zriedila horúcou (nie vriacou) vodou. Všetko som poriadne premiešala plastovou lyžicou, pretože henna nesmie prísť do kontaktu s kovom. Výsledná zmes by mala mať konzistenciu hustejšieho jogurtu, inak môže stekať z hlavy, čo nie je veľmi príjemné. Nádobu s hennou som následne zabalila do mikroténového sáčku a nechala odpočívať na teplom mieste do druhého dňa. 



Na šampónom umyté, vlhké vlasy som zmes naniesla na druhý deň, zakryla kúpacou čiapkou a celé obmotala horúcim uterákom.Takto som nechala hennu na vlasoch pôsobiť 3,5 hodiny, sem tam som si vlasy mierne prefénovala, pretože henna lepšie pôsobí v teple. Po uplynutí tohto času som hennu poriadne vymyla z vlasov (najmenej príjemná časť). 

pred hennovaním

ráno po hennovaní

zhruba po týždni, po vymytí zvyškov farby

Vlasy boli po hennovaní prvé dva dni trochu suchšie, zrejme zapôsobil viac ako mal ten citrón. Ale po umytí šampónom sa vlasy dostali späť do svojej formy. Zápach henny bolo cítiť po umytí asi týždeň. Farba sa postupne ešte vymývala, ale k výraznej zmene nedošlo. Výsledok je parádny! Vlasy získali peknú ryšavú farbu, ktorá však nekričí a vyzerá veľmi prirodzene. Farba samozrejme lepšie chytila na dĺžkach, ktoré boli prirodzene od minulého leta ešte trochu svetlejšie (slniečko + Sunkiss Jelly) a pri korienkoch ostali trochu tmavšie. Zmenu vo farbe si nevšimli všetci okolo mňa, ale dostávam len pozitívne reakcie. Takže spokojnosť neskutočná :). Na fotkách možno ten rozdiel nie je markantný, ale na dennom svetle a najmä na slniečku je to krása. Aktuálne však nedisponujem lepšou fotkou :/

Máte skúsenosti s farbením vlasov hennou? Farbíte si vlasy alebo ostávate verné svojej prirodzenej farbe? 

14 komentárov:

  1. Hennovani jsem nikdy nezkoušela, ale možná o tom trošku i po přemýšlím. :-) Pěkný článek :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to vždy trochu experiment. Ale ak rada experimentuješ, mohlo by to byť niečo pre Teba :)

      Odstrániť
  2. Henna mně velmi láká, ta tmavá s indigem, právě. Půjdu do ní.
    Tvoje vlasy jsou po Henně moc krásné!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teším sa potom na tvoju skúsenosť v článku :)

      Odstrániť

  3. Ja sa tej henny trochu obavam. Neviem co by to spravilo v kombinacii s chemickou farbou na vlasy a tiez nemam rada vo vlasoch odlesky cervenej. Je to skor cesta pre tych, ktori nepouzivaju chemicku farbu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to neviem, ako by to vyšlo, keby si to kombinovala :) ale ak nemáš rada odlesky červenej, tak sa ti asi ani neoplatí skúšať

      Odstrániť
  4. S farbením nemám žiadnu skúsenosť, nikdy som si farby nefarbila, aj keď ma to niekedy už veľmi lákalo, stále mám svoju prirodzenú. Ty máš kráásne vlásky !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) a závidím, že si spokojná so svojou prirodzenou farbou :)

      Odstrániť
  5. Musím sa priznať, že o hennovaní som ešte ani nepočula ! ale znie to super :)

    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hennou jsem si vlasy nikdy nebarvila, ale tvuj vysledny odstin se mi moc libi! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ja som si stale myslela že hena sa použiva hlavne na kreslenie na kožu a na obočie, ale na vlasy to som nevedela, inak ti zavidim máš krásne husté dlhe vlasy a ešte k tomu vyzeraju zdravo:))mne už konečne ako tak narastli na dlžku s ktorou som spokojna ale tie konce su hruza, aj keď neviem z čoho nefenujem, nežehlim a ani nefarbim, davala som si sem tam šampon palette ale už dlho nie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, ona má viacero využití :)
      ou, ďakujem, oni len na fotke tak dobre vyzerajú :D

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017