4.05.2016

Ovsená kaša overnight


Hovorí sa, že raňajky sú základom dňa. Hoci s týmto tvrdením veľa ľudí nesúhlasí, ja si svoj deň bez raňajok predstaviť neviem. Síce už nezvyknem jesť hneď po prebudení, ale raňajky vynechávam málokedy. Snažím sa, aby obsahovali potraviny zdravej výživy a aby som nejedla každý deň to isté. Som však veľkým milovníkom rannej kaše a teda Vás asi neprekvapí, že práve kašu si dávam najčastejšie. Keďže ráno nikdy nemám času nazvyš, nieto ešte na varenie, pripravujem si kašu tzv. overnight spôsobom. A ten Vám dnes predstavím :)


Overnight príprava kaše je vlastne úplne jednoduchá a ušetrí množstvo času, ktoré by ste strávili tepelnou úpravou vločiek. Vločky sa vlastne len premiešajú s rôznymi surovinami, vložia sa do chladničky a ráno máte kašu hotovú. A ako na to?

Potrebujete
1 banán
4 polievkové lyžice ovsených vločiek
4 polievkové lyžice gréckeho jogurtu
4 polievkové lyžice mlieka
1 a 1/2 čajovej lyžičky chia semienok
čerstvé ovocie, sušené ovocie, oriešky, proste čokoľvek čo máte radi
prípadne aj nejaké sladidlo (kokosový cukor, ...)






Postup:
Najprv si v miske rozpučíme vidličkou banán na jemnú kašu. Do nej potom postupne pridáme ostatné ingrediencie - ovsené vločky, grécky jogurt, mlieko a chia semienka. Všetko spoločne poriadne premiešame. Druhou alternatívou je, že všetko spolu vložíme do sklíčka, uzavrieme a len pretriasame. Keď je hmota dobre premiešaná, jemne vmiešame "ochucovadlá". Ja najradšej pridávam čerstvé jahody a čučoriedky, sušené brusnice, strúhaný kokos či mandľové plátky. Do zmesi sa tiež veľmi hodí napríklad kakao či arašidové maslo. Tu sa medze fantázií a chutiam nekladú. Ak je na Vás zmes málo sladká, môžete prisladiť. Zmes následne vložíme do uzatvárateľnej nádoby a necháme v chladničke odležať do rána. Ovsené vločky postupne "vypijú" mlieko, zmäknú a vytvorenia hustejšiu kašovitú konzistenciu. A to všetko bez zdĺhavej prípravy a varenia. Tak teraz už len, dobú chuť!

Čo najradšej raňajkujete Vy? Zvyknete si pripravovať kašu? Pripravujete z ovsených vločiek alebo si kupujete instantnú?

2 komentáre:

  1. ja som kdesi na pekných fotkach už davnejšie zazrela že si tieto doborty pripravovali do pohárov s uzáverom. No ja som to skúsila tiež do pohára od zaváranín. Na spodok som nasypala vločky potom jogurt na to alebo termix a zasa vločky alebo nejake ovocie a tak som to striedala, a rano som mala hotové raňajky. A keď som doma tak si najradšej tu kašu uvarím. Ale ďakujem za typ a už aj viem ako použijem tie chia:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, tie pekné poháre sú super! Ja mám aj veľmi pekné od džemov, len ako na potvoru som ich počas fotenia všetky mala v robote. Lebo, načo to budem ťahať domov každý deň... Stačí raz za dlhší čas, nie? :D a termix by ma nenapadol, dík ;)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017