10.17.2016

Zinkový dezodorant



Nakupovanie rôznych dezodorantov bez obsahu hliníka je už takým mojim malým zvykom. Väčšinou keď niekde natrafím na nejaký kúsok, ktorý som ešte neskúšala, tak odchádza so mnou domov. Rovnako je to aj pri nákupe v rôznych eshopoch so zameraním na prírodnú kozmetiku, v 90% vždy mám v košíku aspoň 1 dezodorant (úchylka?). A keďže vonku sa už ochladzuje, prichádza obdobie ich testovania. V lete s nimi neriskujem, lebo som zatiaľ nenašla taký, ktorý by obstál v horúčavách. Jedným zo zaujímavých kúskov, ktoré už doma mám dlhšiu dobu je Zindeo značky Vonai, ktorý som si kúpila na jednom z trhov v Košickej Tabačke.



Ide o zinkový dezodorant, ktorý je bez hliníka, bez vône a je hypoalergénny. Zloženie je úplne jednoduché - obsahuje len vodu, extrakt z hamamelu virgínskeho, alkohol a zinok. Výrobca uvádza, že zinok má dostatočnú veľkosť nanočastíc a tým pádom nepreniká do pokožky a nekumuluje sa v ľudskom tele ako hliník. Mal by byť vhodný aj pre citlivú pokožku. V prvom rade sa mi veľmi páči minimalistické biele balenie s ešte minimalistickejšími nápismi. Vyrobené je z plastu (to je snáď jediná vec, ktorá mi na balení vadí) a nanáša sa pomocou guličky.


Poďme ale k tomu dôležitejšiemu - k obsahu. Vždy pred aplikáciou treba balenie trochu pretrepať, aby bolo nanášanie rovnomerné. Samotný prípravok je pomerne tekutý. Dobre sa nanáša, len treba dávať pozor aby ste si ho nenaniesli zbytočne veľa. Po nanesení totiž budete mať na pokožke veľký biely flek. Netreba sa ho ale báť, keď zaschne spriehľadnie. Tu je opäť dôležité chvíľku počkať, aby poriadne zaschol, lebo inak si ho vytriete do trička a bude aj po efekte aj po tričku. Je bez vône, čo ja veľmi nevítam, pretože mám rada aspoň jemný závan sviežosti v dezodorantoch. Ale je to ozaj len otázka vkusu. Ja ho zvyknem kombinovať kvôli vôni s guličkou od Alverde.


A čo jeho efektivita? Pre mňa je to tak 50:50. Ak mám pokojný deň tak si s ním vystačím, ale aplikáciu je potrebné počas dňa viackrát opakovať (väčšinou nanášam ráno, pred tým ako idem na obed a pred odchodom z práce). Ale ak som viac v pohybe, alebo v strese tak bohužiaľ nestačí a cítim, že som spotená.


Za mňa teda asi skôr nie, keďže aktuálne v práci veľa chodím hore dole a mám celkom aj stres. Pred kúpou určite pouvažujte nad tým, ako väčšinou vyzerá Váš deň - či veľa chodíte, máte stresové momenty a hlavne, ako veľmi sa potíte. V každom prípade som rada, že som mala možnosť ho vyskúšať. Dezodorant kúpite napr. na sashe, kde 30 ml stojí 6,50e.

Používate dezodorant alebo preferujete antiperspirant? Vyhľadávate výrobky bez hliníka? 

4 komentáre:

  1. Zinek je skvělý v péči o pleť, ale jako deodorant se mi moc nepozdává.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. O tom slyším poprve a docela mě zaujal.
    Můj blog: Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skús, snáď ti bude sedieť viac ako mne :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017