11.21.2016

Tipy ako využiť dlhé a chladné jesenné večery? (filmy, kniha, stolová hra, hudba, vzdelávanie)

source

Dlhé jesenné večery sú ako stvorené na trávenie doma. Ideálne v príjemnej spoločnosti, zachumlaní v teplej deke a s nejakým chutným nápojom (výber nechám na Vás) k tomu. Niekedy nás ale nebaví len pasívne prepínanie kanálov na televízií či bezcieľne surfovanie internetom. Preto Vám dnes chcem predstaviť zopár mojich tipov na trávenie takýchto večerov.


source

Začínam klasicky filmami. Za posledný mesiac sme s manželom boli v kine niekoľkokrát. Z toho čo sme si pozreli, Vám určite odporúčam sci-fi drámu Prvý kontakt (The Arrival). V hlavnej roli uvidíte Amy Adams ako prekladateľku, tráviacu svoje dni prevažne na univerzite. Po tom, čo na zemi pristane 12 neznámych objektov, ju armáda prizve na pomoc pri komunikácií s mimozemšťanmi. Nečakajte žiadne akčné strieľačky ani boj proti mimozemšťanom, film sa uberá úplne iným smerom. Ja som ho celý sledovala so zatajeným dychom. 

source

Druhým filmom, ktorý Vám môžem odporúčať je už skôr oddychovka Dr. Strange. Ide o novinku pochádzajúcu z dielne Marvel Studios a pred Vašimi očami sa zrodí nový hrdina, ktorý by sa v budúcnosti mal pridať k The Avengers. Dr. Strange pôvodom známy neurochirurg Steven Strange, bojuje po veľmi vážnej autonehode so slabosťou a trasom rúk, čo mu znemožňuje vykonávať jeho prácu. Rozhodne sa preto hľadať iné spôsoby liečby a objavuje svoje nové schopnosti. Hlavnú rolu hrá Benedict Cumberbatch.... čo Vám poviem ♥ 

source

Presuňme sa ku knižnej kategórií. Aktuálne mám rozčítanú výbornú knihu Face Paint od známej vizážistky Lisy Eldridge. Kniha sa venuje historickému vývoj kozmetiky s detailnejším pohľadom na dekoratívnu kozmetiku. Kapitoly sú venované 3 základným farbám v kozmetike - bielej, čiernej a červenej, prvým lastovičkám v oblasti dekoratívnej kozmetiky či vzniku jednotlivých produktov (napr. riasenka). Ja ju čítam v angličtine, ale dostupný je už aj český preklad

source

Ak Vás bavia knižné horory či trillery, určite poznáte knihy geniálneho Stephena Kinga. Ja sa priznám, že tie novšie načítané nemám a viac ma zaujímajú a bavia tie staršie. Nedávno som čítala geniálnu Misery (Mizéria). Kniha je príbehom známeho spisovateľa, ktorý v zime podnapitý havaruje a preberie sa v izbe u bývalej zdravotnej sestry, ktorá je zhodou okolností jeho "number one" fanúšičkou. A zároveň je trochu (alebo trochu viac) divná. 

source

Ako ste si už všimli, s manželom veľmi obľubujeme stolové hry. Jednou z posledných objavených je kooperatívna hra Pandemic. Kooperatívne hry ma v poslednom čase veľmi bavia, pretože Vás nútia nielen plánovať svoj ťah, ale prebrať ho s ostatnými hráčmi pretože sa snažíte o spoločný cieľ. V hre Pandemic sa stávate členom tímu vedcov, ktorí hľadajú lieky a snažia sa vyliečiť infekčné choroby na celom svete. A vyhrať nad hrou nie je vždy úplne jednoduché. 


V poslednom čase som absolvovala aj zopár koncertíkov a mám pre Vás dvoch zástupcov z hudobnej oblasti. Prvým je slovenská post-rocková, experimentálna skupina The Ills. Ich hudba je zaujímavá absenciou spevu, je melodická a skoro až hypnotizujúca. Nedávno mali možnosť vystúpiť aj na prestížnom islandskom festivale Iceland Airwaves. Skúste im dať šancu!


Druhou skvelou kapelkou sú českí Midi Lidi. Hoci som si nemohla vychutnať úplne celý koncert, veľmi som si ho užila. Midi Lidi sú príjemne vyváženým spojením elektroniky a gitaroviek. Ich pesničky majú v sebe veľa pozitívnej energie, rovnako ako samotní hudobníci. A aj si zatancujete :) 

source

Posledný tip je pre tých z Vás, ktorí by sa chceli niečo nové naučiť alebo rozšíriť svoje poznatky. Vďaka kamarátom som nedávno objavila web Coursera, ktorý ponúka obrovské množstvo online kurzov z prestížnych univerzít na celom svete.  Kurzy sú väčšinou rozdelené do modulov, na ktorých zvládnutie mate určený nejaký čas. Sú k dispozícií zadarmo, ak chcete certifikát je potrebné zaplatiť (jeden kurz stojí cca 40e). Väčšina kurzov sa cyklicky opakuje, takže ak nestihnete nejaký deadline, treba len počkať a môžete pokračovať presne tam, kde ste skončili. Ja som napríklad aktuálne zapísaná v kurze Ľudskej fyziológie. 

Ako trávite jesenné Vy? Čo zvyknete robiť? Aký dobrý film/knihu/hudbu mi viete odporučiť?  

4 komentáre:

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017