6.25.2017

Čerešňové kvety v hlavnej roli


Krásnu nedeľu prajem! Jar sa nám tento týždeň už prehupla do leta a ja tu mám ešte jeden maličký jarný rest. Pre mňa je takým symbolom jari čerešňa. Keď začína kvitnúť tak je to pre mňa jasný signál, že môžem skutočne odložiť hrubšie oblečenie a tešiť sa na krásne jarné dni. Okrem toho, že čerešňa keď kvitne je nádherná na pohľad, aj nádherne vonia. A keďže vôňa čerešňových kvetov patrí v posledných rokoch medzi mojich favoritov, dnes Vám predstavím 3 vône s touto parfemáciou. Ale hlavnou hviezdou bude kolínska voda Cherry Blossom od značky Demeter.



Ide o úplne prvú kolínsku vodu, ktorú vlastním. Ja som si donedávna myslela, že kolínske sú určené len pre mužov, ktorí ich používajú po holení. To však nie je pravda. Kolínske vody existujú aj pre ženy a sú vhodné na použitie na celé telo. Obsah vonných látok v ich zložení je 3-5%, čo je menej ako u toaletných vôd. Mali by teda byť menej intenzívne a mať slabšiu výdrž. Myslím, že do tejto kategórie je možné zaradiť aj rôzne telové spreje, ktoré  sú aktuálne populárne.


Značka Demeter pochádza z americkej Pennsylvánie a snaží sa vyrábať vône, ktoré v nás majú "oživiť spomienky a preniesť nás späť v čase". Mne sa do rúk teda dostala verzia Cherry Blossom, ktorá má evokovať čerešňové kvety. Flakón vône je pomerne jednoduchý, hranatý s vysokým vŕškom a jednoduchou nálepkou s nápismi a ružovým pásikom.


Vône Demeter sú vyrábané lineárnou technológiou, takže nevyužívajú klasický spôsob kompozície hlava-srdce-základ, ktorý umožňuje vôni sa časom rozvíjať a meniť. Ich vône sú teda v čase stále a menia sa len minimálne. Rovnako sa snažia nekomplikovať zloženia a využívať len jednoduché kombinácie ingrediencií. Vône vyrábajú prevažne vo verzii unisex, prípadne pre ženy. Vyslovene pánskych vôní majú v ponuke veľmi málo. 

Podľa klasického postupu značky bola vytvorená aj vôňa vo verzii Cherry Blossom. V jej zložení sa nachádzajú len dve ingrediencie - čerešňové kvety a čerešne. Vôňu by som teda charakterizovala ako kvetinovo-ovocnú. Veľmi ťažko sa mi určuje, ktorá z nich prevláda. Zdá sa mi, že sprvu je výraznejšia vôňa čerešní a až po čase sa do popredia dostávajú samotné čerešňové kvety, potom sa už nemení. Vôňa je pomerne šťavnatá a mne sa veľmi pozdáva. Na nete som našla názory, že pôsobí umelo, ale ja z nej ten pocit nemám.


Keďže ide o kolínsku vôňu, nečakala som, že jej intenzita a výdrž ma posadia na zadok. Po aplikovaní na pokožku je ale fakt neskutočne intenzívna a výrazná, no pomerne rýchlo vyprchá a dostáva sa na príjemnú a znesiteľnú úroveň, ktorá cez deň neotravuje a nespôsobuje bolesti hlavy. Napočudovanie má na kolínsku fajn výdrž a v pohode dáva celý pracovný deň. Väčšinou ju potrebujem obnoviť až tesne pred odchodom domov z práce. Vôňa sa predáva v dvoch veľkostiach balenia 30 ml za 7,40e a 120 ml za 12,59e.


Okrem Demeter Cherry Blossom som na testovanie dostala aj dve vzorky s vôňou čerešňových kvetov: 
Elizabeth Arden Green Tea Cherry Flowers - krásna vôňa, evokujúca čistotu. Kvetinová, no zároveň príjemne svieža. Tóny čerešňových kvetov sa pekne spájajú s vôňou čaju, ani jedna z nich výrazne neprevláda, pekne sa dopĺňajú. Spočiatku pomerne výrazná, intenzita dňom slabne. Po cca 4-5 hodinách je potrebné obnoviť (EdT).

Frais Monde Cherry Blossoms - výrazne kvetinová, čistá esencia čerešňových kvietkov. Necítila som v nej žiadne ďalšie tóny. Intenzitou primeraná po nanesení, tiež cez deň dosť slabne. Rovnako je potrebné obnoviť vôňu po zhruba 5 hodinách (EdT). Ideálna na kombinovanie s penou do kúpeľa z rovnakého radu, ktorú som Vám recenzovala TU

Ak by som si porovnala všetky tri kúsky, tak najvernejšie sa vôni čerešňových kvetov podobá Frais Monde, potom Demeter a na koniec Elizabeth Arden. Najlepšiu výdrž má Demeter, FM a EA sú na tom zhruba podobne. Čo sa týka samotnej vône, kompozície, najviac ma zaujala EA, potom Demeter a nakoniec FM. 

A čo Vy? Máte radi vôňu čerešnových kvetov? Máte doma nejaký produkt s takouto parfumáciou? 

Za zaslanie vône a vzoriek ďakujem eshopu ElNino.

4 komentáre:

  1. Čerešňovu vôňu mám veľmi rada a ešte k tomu keď sa jedná o kvety, no a do teraz som si myslela že kolínska je tiež len pre chlapov ale ako tak čítam tak aj pre nás. Myslela som že kolinska vydrží aj cely deň ale aj tak je to uspech keď ideš s prace a ešte ju cítiť trochu:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som si to myslela, kým som sa nestretla s touto značkou :) blogovanie ma stále naučí niečo nové :)

      Odstrániť
  2. Se značkou jsem se ještě nesetkala, ale ta vůně může být zajímavá :-)
    SimonetaBlog

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017