Posledné dva mesiace v slovách a fotkách

6/28/2017 06:30:00 PM

Keď máte zlý deň a slniečko s vodou Vám ho chcú zlepšiť :)

Vitajte! Až sa normálne hanbím, že som Vám takýto oddychový a rekapitulačný článok neurobila skôr, ale až po viac ako 2 mesiacoch od toho posledného. Hanba mi! Posledné dva mesiace boli pracovne dosť nabité, pribudli mi nejaké nové povinnosti a mala som povinnú cirkuláciu na gynekológií, takže opäť to zbehlo ako voda. Opäť som trochu viac riešila zdravie a absolvovala nejaké pravidelné dôležité kontroly. Tak som sa tešila, že to, čo ma trápilo už pár rokov zmizlo. A viete čo? Ako naschvál sa objavilo hneď vzápätí niečo iné, našťastie bežné, nie vážne... Ale aj tak, som ostala z toho trochu zaskočená a sklamaná. Máte to tak aj Vy?

Počas školenia v BA som nemohla vynechať kávu vo svojej obľúbenej kaviarni. Kto pozná? :) 

Len tak si idem a zrazu korytnačka :) 

Nádhera v našej záhrade

Poďme ale k príjemnejším témam. Kultúra, kultúra a kultúra. Tak by som charakterizovala posledné dva mesiace. Ak si spomínate, pred dvoma mesiacmi som Vám spomínala crowfunding na spojazdnenie kultúrno-komunitného centra u nás doma. Dopadol výborne! Podarilo sa nám nielen splniť cieľovú čiastku, ale dokonca ju aj prekonať. Vyzbieralo sa viac ako 6000e, vďaka čomu bude aj v zime v Bašte teplo a svetlo. To sa samozrejme hneď oslávilo a 30.4. sme mali parádnu otváračku, na ktorej vystúpili napr. aj Chili Liki Tu-a. Čo sa týka koncertov, tak tieto dva mesiace na tom boli poslabšie (v počte absolvovaných koncertov myslím, nie v kvalite). Okrem už spomínaných Chili Liki, som si ešte s kamošmi (a bez muža!) spravila výlet do Prešova na Bulp a Jimmyho Pé. Akosi v poslednom čase čoraz viac inklinujem k elektronickej hudbe a toto bola trefa do čierneho. Bavili sme sa asi do tretej rána a ja som si spokojne tancovala ešte aj druhý deň ráno (ehm, vlastne na obed) doma. A do tretice sa mi podarilo zájsť aj na koncert fínskeho folkového speváka a gitaristu Mäkkela. Tiež veľmi príjemná a pohodová záležitosť. 


Bašta počas rekonštrukcie

A tu už hotová :)

Vytešené ksichtíky na otváračke

Koncert Chiki Liki Tu-a

Slam Poetry Night Bardejov

Oveľa viac bolo však iných kultúrnych akcií, ktoré by som Vám rada spomenula. Poznáte slam poetry? Ak nie, veľmi odporúčam! Ide o improvizovanú alebo vopred pripravenú prednášanú poéziu. Miestami to trochu pripomína rap, niekedy sa dokonca pritrafí aj battle. Ja som tam šla s tým, že musím a nakoniec som sa fakt výborne bavila. Vrámci pravidelného spomienkového festivalu sa u nás po roku opäť predstavilo divadlo Kontra zo Spišskej Novej Vsi s výbornou vecou Howie a Rookie. A nechýbala ani diskusia, tentokrát o podnikaní a vzniku najväčšieho slovenského eshopu s knihami priamo s jeho zakladateľom Mišom Meškom. Koncom apríla som mala aj príjemnú blogovú povinnosť a v Prešove som si užila Meating, ktorý pre nás pripravila Asociácia blogerov. 

Z praxe na gynekológií. Prvý deň, hneď operačka a cisársky rez

Takto sme oslavovali narodeniny. Ten ananás bol darček :) 

Skúšali sme robiť sushi a ono je to vlastne aj celkom jednoduché 

Kúpila som si českú síťovku a táto nálepka ma pobavila

Myslím, že toto je z rána po koncerte :D

Mic mi chcela pomáhať pri fotení, podľa ružových krabičiek zjavne išlo o spotrebovancov

Niekoľko dní to vyzeralo nádejne, že sa konečne okrem mačky u nás udomácni aj kocúr. Navyše, tento nádherný zamatový čierny. Bohužiaľ nestalo sa... 

Môj muž si kúpil kvet. SÁM SEBE, nie mne... 

Tak som si ja  logicky musela kúpiť jeleňa :) 

Grilovali sme a natrafili sme na tieto rozkošné zamilované šampióny

Tento pohľad mi robí radosť každý deň cestou do práce

Vôňa a chuť leta ♥

Nakoniec Vám ešte spomeniem aj zopár zaujímavých filmov, ktoré som za ten čas videla. V kine sme s drahým boli pozrieť na Masaryka, ktorý ma veľmi príjemne prekvapil. Rovnako som sa veľmi dobre zabavila na milovaných Strážcoch Galaxie 2, pretože keď raz žijete s geekom, musíte si v tom všetkom nájsť svoje. Navyše, pozrite aké ma Gamora parádne vlasy! Okrem klasického kina som navštívila aj naše alternatívne kino, kde tieto mesiace hrali perly. Napríklad slovenský film zo 60. rokov Boxer a smrť, ktorý sa veľmi zaujímavým spôsobom venuje téme druhej svetovej vojny, nacizmu a koncentračným táborom. Výborne som sa pobavila aj na chorvátsko-srbskej komédií Kňazove deti, kde sa nový farár rozhodne riešiť nízku pôrodnosť na jednom ostrove pomerne netradičným spôsobom. Tento mesiac sa chystám aj Špinu, videli ste to už? Zapozerala som sa aj do nových seriálov. Jedným z nich je už trochu starší detektívny seriál Broadchurch, ktorý ma úplne dostal. Pozrela som 2 série za 2 dni. A druhý je seriál o vzniku jednej z najvýznamnejších štúdií ľudskej sexuality Masters of sex (odporúčam prvé dve série). Inak, zúčastnila som sa aj Art Film Festu, hoci som zvládla len jedno pásmo krátkych filmov a výbornej prednášky filmového kritika Petra Konečného: Večer filmov, ktoré Vám zmenia život. Ak niekedy natrafíte na nejakú jeho prednášku, určite neváhajte. Všetky sú výborné. 



Ako sa tak spätne na to dívam, vyzerá to tak, že to bolo len o kultúre. Ale nie je to tak! Veľa času som trávila aj s rodinou, oslavovali sme narodeniny moje, manželove, svokrine. Grilovali sme plánovane aj spontánne s priateľmi a s drahým veľa bicyklovali. Dúfam ale, že najbližšie mesiace už prinesú aj nejaké cestovanie, lebo to mi v poslednom období dosť chýba. 

Ako sa v poslednom čase máte Vy? Čím žijete? :) 

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Vždycky když se těším, že něco skončilo, tak přijde něco jiného, bohužel takový nekonečný koloběh :D Boží jelínek :) Já konečně dodělala všechny povinnosti, tak se teď zaslouženě flákám :)

    Cosmokočka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už to tak vyzerá, že nikdy asi nebude úplne 100% všetko ok :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017