Snívam o... veľkom šatníku a toaletnom stolíku :)

6/22/2017 06:30:00 PM

zdroj obrázkov

Vitajte pri dnešnom článku! Interiérový dizajn je niečo, čomu som nejak nikdy nevenovala pozornosť, hoci som vždy obdivovala krásne zariadené domy či byty. Odkedy som sa však vydala za architekta (ktorého interiéry až tak nebavia), začala som sa o nich intenzívnejšie zaujímať ja. A hoci naše bytové možnosti sú zatiaľ obmedzené, stále snívam o svojom dokonalom byte/dome, kde bude čo, ako to tam bude vyzerať, ako bude vymaľované a podobne. Jedno však viem, môj dokonalý byť či dom určite musí mať šatník. Viete, taký veľký a priestranný ako mala mať Carrie v prvom dieli filmu Sex v meste.  A jeho veľmi dôležitou súčasťou bude toaletný stolík.


zdroj
zdroj

O tom, aký by mal byť ideálny toaletný stolík by sme sa snáď mohli rozprávať hodiny. Každý z nás máme iné preferencie, našťastie ponuka stolíkov na favi.sk je bezkonkurenčná. Vyberie si fakt každý. V ponuke sú stolíky menšie, väčšie, so zrkadlom, bez zrkadla, so zásuvkami, bez zásuviek, jednoduché aj veľmi zdobené. Ja by som svoj výber začínala určite od základov a to tvarom stolíka. V tomto som minimalista a preferujem skôr jednoduché tvary bez nejakých výrazných zdobení. Najmä z praktického dôvodu, pretože zdobený kúsok musí byť do interiéru umiestnený citlivo, aby vynikol a zároveň aby v miestnosti nevytvoril chaotický pocit. Rovnako sa k nemu ťažšie budu dolaďovať doplnky a kombinovať farby. Radšej teda siahnem po jednoduchom toaletnom stolíku, ktorému bude dominovať veľké zrkadlo. Pretože dobré zrkadlo je pre mňa dôvodom aby som si ku stolíku aj aktívne sadla a neurobila si z neho len ďalší odkladací priestor. Totiž, ja osobne neznášam, keď sa musím líčiť a mať v ruke malé zrkadielko. Dosť ma to obmedzuje. So zrkadlom veľmi úzko súvisí aj osvetlenie. Šatníky sú väčšinou miestnosti bez okien, teda bez prístupu denného svetla, ktoré je ale na líčenie nevyhnutné. Tento problém sa dá vyriešiť rôzne, či už nad zrkadlo umiestníme vkusné svietidlo či nenápadnú "bodovku". V súčasnosti sú veľmi obľúbené led pásiky, ktoré sa dajú doslova nalepiť na rôzne miesta a pomáhajú priniesť viac (či menej intenzívne svetlo do priestoru. Prečo si teda napríklad samotné zrkadlo neorámovať led pásikom s dobrou svietivosťou?

zdroj

zdroj

Druhou dôležitou vecou je úložný priestor. Moja "kolekcia kozmetiky" je povedzme neštandardná, keďže som beauty blogerka a teda potrebujem viac úložného priestoru. Ideálne je, ak toaletný stolík má nejaké zásuvky, hoci aby mi stačili na všetko muselo by ich tam snáď byť tak 3x viac. Ale ako šikovná žena by som si na stenu pribila zopár jednoduchých poličiek a hneď by toho priestoru bolo viac. Na poličky by som si určite naskladala nielen kozmetiku samu o sebe, ale aj nejaké dózičky, krabičky alebo košíčky na drobnosti, ako sú napríklad vatové tyčinky či odličovacie tampóny. Prečo ich mať v škaredých igelitových či plastových obaloch, keď to človek môže mať krajšie a elegantnejšie? Ďalšou super vecou sú plastové organizéry na kozmetiku. Existujú rôzne druhy a produkty môžete kombinovať, alebo si kúpiť len organizér špeciálne určený na paletky tieňov alebo na rúže. Tak máte svoju zbierku na očiach, ale zároveň je v nej poriadok. A to ani nehovorím, aké praktické je mať organizéry vložené v zásuvkách.

zdroj

zdroj

Nuž, keď sme vyriešili praktické veci, môžeme sa teraz venovať aj tým (pre mňa) omnoho zábavnejším veciam. Aktuálne prezentované a tak veľmi obľúbené interiéry v kombinácií biela-béžová-hnedá-sivá ma nejak nenadchýnajú a idú úplne mimo mňa. Proti bielej ako takej nič nemám, pretože je to do interiéru úplne ideálna farba. Priestor presvetľuje, opticky zväčšuje a vytvára dojem čistoty. Ale uznajte, že dokáže byť pekne nudná. Preto by v mojom vysnívanom šatníku mali byť aj farby. Vždy je ale dôležité uvažovať nad celým konceptom. Boli by v šatníku vstavené skrine, ktoré by sa zatvárali, alebo by boli otvorené? Ak by sa zatvárali, nič mi nebráni siahnuť po farebných doplnkoch. Pozor ale, ak sú skrinke otvorené, pretože doplnky v interiéri skombinované s rôznofarebnosťou oblečenia v šatníku by už vytvárali príliš farebné čudo. Preto si predstavme, že môj šatník by mal zaťahovacie dvierka na skriniach. A vďaka tomu by môj ideálny toaletný stolík mohol byť okrášlený farebnými doplnkami. Osobne mám rada veselé a svieže farby, takže by som šla do trávovej zelenej, tyrkysovej, koralovej alebo žltej. Pokojne aj v ich kombinácií, spravila by som si tam takú svoju malú veselú džungľu. A aké doplnky by som zvolila? Na stoličku by som určite položila mäkkú deku, aby sa mi lepšie sedelo. Pridala by som zopár pohárikov, aby som mala kam uložiť štetce. Na drobnú kozmetiku, ako napríklad mono tiene by som zvolila nejakú peknú misku alebo tanier. Určite by som siahla aj po nejakom peknom stojane na uloženie šperkov. A na záver zopár dekorácií už len pre potešenie oka. Tie už môžu byť od výmyslu sveta - elegantná váza s čerstvými kvetmi, drobný kvietok v kvetináči či zopár sviečok.

A čo Vy? Máte doma toaletný stolík? Chceli by ste nejaký?

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Ja som si sen s toaletnym stolikom uz splnila, ale este by to chcelo ten satnik :D
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jo, šatník je tá komplikovanejšia časť :D

      Odstrániť
  2. Tak já mám psací stůl s šuplíky a zatím mi to stačí. Někdy v budoucnu bych klidně brala mít pořádný beauty koutek, tak třeba jednou. Já taky miluji barvy, takže bych určitě nezůstala pouze u dvou barviček.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si to viem predstaviť aj veľmi, veľmi farebné a určite by som sa tam cítila dobre. Ale vždy je dôležitý interiér. Koláž je vytvorená z toho, čo by sa mi aktuálne hodilo do interiéru doma :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017